Teaching history in times of forced isolation

Main Article Content

Virginia Cuesta
Cecilia Linare

Abstract

This work tries to show the complex decisions that secondary teachers have to take to teach history in times of forced isolation. From an ethnographic point of view that also implied twelve interviews developed by students of second year of teaching history we describes and explains how secondary teachers improves and perform in the arena of the delay educational policies in relation to the necessities of the diversity of the school’s communities. 

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Cuesta, V., & Linare, C. (2023). Teaching history in times of forced isolation. Trabajos Y Comunicaciones, (57), e177. https://doi.org/10.24215/23468971e177
Section
Teaching of History

References

Angenot, M. (2010). El discurso social. Los límites históricos de lo pensable y lo decible. Buenos Aires: Siglo XXI.

Di Piero, E. y Miño Chiappino, J. (2021). Pandemia, desigualdad y educación en Argentina: Un estudio de las propuestas a nivel subnacional. En G. Gutiérrez Cham, S. Herrera Lima, y J. Kemner, (coords.), Pandemia y crisis: el COVID-19 en América Latina (pp. 322- 348). Guadalajara, Jalisco: Centro María Sibylla Merian de Estudios Iberoamericanos Avanzados en Humanidades y Ciencias Sociales (CALAS). Editorial Universidad de Guadalajara.

Edwards, V. (1995). Las formas del conocimiento en el aula. En E. Rockwell (coord.), La escuela cotidiana (pp.145-172). México: FCE.

Rockwell, E. y Ezpeleta, J. (1983). La escuela: relato de un proceso de construcción.

Rockwell, E. y Mercado, R. (1988). La práctica docente y la formación de maestros. Investigación en la escuela, 4, 65-78.

Ruiz Méndez, M. y Aguirre Aguilar, G. (2015). Etnografía virtual, un acercamiento al método y a sus aplicaciones. Estudios sobre las Culturas Contemporáneas, 21(41), 67-96. Recuperado de: http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=31639397004

Santillán, L. y Cerletti, L. (2011). Familias y escuelas: repensando la relación desde el campo de la Antropología y la Educación. Boletín de Antropología y Educación, 3, 7-16.